baner
poniedziałek, 16 września 2019 roku
powiększ czcionkę  large default small
wersja tekstowa
Start Gender mainstreaming Seminaria dla studentów kierunków ekonomicznych organizowanych w ramach projektu: „Gender mainstreaming jako narzędzie zmiany na rynku pracy”
Seminaria dla studentów kierunków ekonomicznych organizowanych w ramach projektu: „Gender mainstreaming jako narzędzie zmiany na rynku pracy” PDF Drukuj Email

logo_progress

W dniach 29 listopada 2001 roku na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz 1 grudnia 2011 roku na Wydziale Finansów i Zarządzania w Wyższej Szkole Bankowej w Bydgoszczy zostały zorganizowane seminaria dla studentów i studentek organizowane przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Cykl spotkań został zrealizowany w ramach projektu: „Gender mainstreaming jako narzędzie zmiany na rynku pracy”, ze środków pochodzących z Programu Ogólnego PROGRESS na rzecz zatrudnienia i solidarności społecznej, priorytet 5. Równość płci.

Seminaria skierowane były do studentów i studentek kierunków ekonomicznych i zarządzania w celu zapoznania ich z nowymi trendami na rynku pracy oraz pokazania, że równości płci może być wartością dodaną dla rynku pracy, a nie jedynie kosztem.

Głównymi zagadnieniami poruszanymi na wykładach była sytuacja na rynku pracy w Polsce z perspektywy płci oraz polityka równości płci w zatrudnianiu - korzyści wynikające z jej realizacji, jak również prezentowane były rozwiązania na rynku pracy sprzyjające wyrównywaniu szans kobiet i mężczyzn. Ponadto przedstawiona została idea zarządzania różnorodnością  oraz korzyści i koszty jej wdrażania.

Podstawowym celem prowadzonych wykładów było zapoznanie studentów z nowymi trendami na rynku pracy oraz korzyściami wynikającymi z promowania równości płci w miejscu pracy. Wyrównywanie szans na rynku pracy, opiera się w znacznej mierze na przeciwdziałaniu stereotypom i wcielaniu w życie najwyższych standardów umiejętnego zarządzania zasobami ludzkimi, które niwelując bariery pomiędzy pracownikami, stymuluje lepsze wykorzystanie ich różnorodności dla rozwoju firmy.

Ewaluacja prowadzonych wykładów potwierdziła, jak ważne zagadnienia zostały poruszone. Oceny studentów, zarówno co do adekwatności przekazywanych treści jak i przydatności w praktyce zawodowej były stosunkowo wysokie (8/10pkt.).

Zdjęcia z wykładów: